ורידים ברגליים היא תופעה נפוצה בגיל הזהב המופיעה בעיקר בקרב המין הנשי. המונח המקצועי "דליות" מתאפיין במראה של שבילים מפוצלים ובולטים לאורך הרגליים, בצבע סגול ולעיתים גם בליווי תחושות של כאב, פעימות חזקות, נפיחויות ובצקות. על אף חוסר הנוחות והפגם האסתטי המלווה את התופעה, יש כיום שורה ארוכה של טיפולים רלוונטיים. עם זאת, לפני כל החלטה על טיפול מסוים כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון את הפתרון המתאים לפי ההיסטוריה הרפואית.

הרפואה הקונבנציונאלית מציעה את הפתרונות הבאים עבור סוגי טיפולים בורידים ברגליים:

א. חבישה – חבישת הרגליים עם תחבושות אלסטיות יכולה להמריץ את הורידים להפסיק את פעולתם ולהביא למצב של היעלמות מוחלטת.ורידים

ב. תזונה ופעילות גופנית – כדאי לשלב תזונה נכונה עם פעילות גופנית במטרה להמריץ את הדם. אפשר גם לערוך עיסויים ולברר על תוספי ויטמינים לחיזוק מערכת הדם בגוף.

ג. צמחים, שמנים ואתרים – יש רופאים הממליצים על טיפול באמצעות מריחת האיזור בצמחים, שמנים ואתרים. כאן המטרה בטווח הקצר היא להעלים את הורידים, ובטווח הארוך למנוע את היווצרותם של ורידים חדשים.

ד. הידרותרפיה – זו שיטה בה עורכים טיפול באמצעות אמבטיות מים חמות וקרות לסירוגין. הטיפול מוכיח את עצמו כאמצעי יעיל לשיפור זרימת הדם בורידים וגם הוא מומלץ על ידי אנשי מקצוע רבים.

טיפולים פולשניים לורידים ברגליים

במקרים חמורים של ורידים ברגליים אפשר לשקול טיפולים פולשניים. אלו טיפולים שלא תמיד מתאימים לגיל הזהב וכדאי לבדוק את הסיכונים הבריאותיים הנלווים אליהם. אפשר לדוגמא לברר על הזרקת קצף שאמור לגרום לוריד להיסתם. הטיפול בהזרקת קצף הוא מהיר וללא הרדמה או תופעות לוואי. אפשרות אחרת היא לבצע ניתוח כירורגי בהרדמה מלאה. זו ניתוח בו מבצעים חתך באיזור המפשעה וחתך באיזור השוק כדי להוציא את הוריד הראשי. לאחר מכן מבצעים ניתוחים להוצאת הורידים המשניים, אך תקופת ההחלמה ארוכה ואחוזי ההצלחה יחסית נמוכים.

לסיכום, סוגי טיפולים בורידים ברגליים מתאימים למקרים שונים. הבחירה בטיפול היא פונקציה של גיל, מצב בריאותי, היסטוריה רפואית ובעיקר חומרת התופעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *