לאור מאות תלונות שהוגשו על ידי לקוחות לא מרוצים, החליט משרד התמ"ת (תעשייה, מסחר ותעסוקה) להדק את הפיקוח על בתי הספר לפדיקור הפועלים בארץ. זוהי בשורה משמחת המגיעה לאחר שנים רבות בהן תחום לימודי הפדיקור בישראל היה תחום פרוץ ולא מוסדר.

לפי המפקחת הארצית של ענף טיפוח החן, הפועל במסגרת משרד התמ"ת, עד לשנת 2011 הפיקוח היחיד שבוצע על בתי הספר לפדיקור נועד לוודא כי חיילים וחיילות משוחררים יכולים לעשות שימוש בכספי הפיקדון שלהם לצורך מימון הלימודים. כיום לעומת זאת, הפיקוח הדוק יותר וכולל גם בדיקה קפדנית של תנאי הלימודים, כמות שעות הלימוד, תכני הקורסים, כמות שעות הלימודים המעשיים ועוד. כיום, רק בתי ספר לפדיקור שעומדים בקריטריונים המחמירים של משרד התמ"ת יכולים להמשיך ולפעול תחת רישיון.

בין הקריטריונים: מינימום של שבעים ושתיים שעות לימוד, כשחלק ניכר משעות הלימוד מוקדשות ללימודים עיוניים, אחזקה של כיתת סדנא מרווחת, מוארת וגדולה, ציוד חדיש והדרכה מטעם מורים שעברו הסמכה מיוחדת.

מה כוללים הלימודים העיוניים?

במהלך קורס פדיקור נלמדים הנושאים הבאים:

את כל הידע התיאורטי מיישמים הסטודנטים במסגרת ההתלמדות המעשית, שמהווה את החלק הארי של הלימודים. ההתנסות מבוצעת באמצעות אותו ציוד שניתן למצוא במכוני הפדיקור, על מנת להכין את הסטודנטים לעבודה באופן אופטימלי.

אנטומיה של כף הרגל, מבנה וטיפול - בין הדברים הנלמדים בקורס

קורס פדיקור – תחומי לימוד נוספים

בחלק מבתי הספר לפדיקור נלמדים גם קורסים הקשורים לאספקט התעסוקתי, ולא רק לאספקט המקצועי. הכוונה היא לקורסים שמטרתם להכין את הסטודנטים לעולם התעסוקה – קורסים העוסקים בתודעת שירות, בשיווק ובמיתוג מקצועי. בדרך כלל, המרצים והמנחים בקורס פדיקור הם אנשי מקצוע הפעילים בתחום כבר שנים רבות ולפיכך יש ביכולתם לספק את כל הידע האפשרי בנושא, הן מההיבט המקצועי והן מההיבט התעסוקתי.

כמה זמן נמשכים הלימודים?

על מנת לקבל תעודה מטעם משרד התמ"ת יש להשלים 72 שעות לימוד סך הכול. עם זאת, בכל בית ספר לפדיקור מציעים לסטודנטים לפרוס את הלימודים באופן שונה. לרוב, מתקיימים המפגשים הלימודיים אחת לשבוע או פעמיים בשבוע לכל היותר, כל מפגש נמשך כארבע עד חמש שעות. בחלק מבתי הספר קיימת גם אפשרות לבחור ללמוד קורס פדיקור במסגרת לימודי ערב או מסלול לימודי בוקר. כך ניתן לרכוש מקצוע חדש תוך כדי עיסוק במקצוע הנוכחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *