שיער יפה ובריא משפיע על המראה החיצוני של גברים ונשים בכל הגילאים. הוא יכול להעניק ביטחון עצמי, לשפר את תחושת הדימוי וגם להביא לסיפוק.

השיער מעיד על אורח חיים בריא ועל מודעות גבוהה ולכן כדאי להשקיע בו. מעבר  לכך, יש המון טיפים מעשיים שקל ליישם על מנת לשמור על שיער בריא לאורך זמן:

א. שימו דגש על הקרקפת – אחת הטעויות הגדולות של נשים וגברים היא להתעסק רק בקצוות השערות או בשערות עצמן, ולוותר על הקרקפת. חשוב להשתמש בשמפו עדין לצורך ניקוי הקרקפת, למנוע הצטברות של חיידקים ולהקפיד על איזון ולחות על מנת לשמור על איכות צמיחת השיער כבר מהבסיס.

ב. מנעו נזקי מזג אוויר – במדינה כמו ישראל חשוב מאוד לשים דגש על הגנה על השיער מפני נזקי מזג האוויר. בתקופת החורף יש להוסיף לשיער חומרים מזינים, בעוד בקיץ כדאי להימנע מחשיפה ארוכה לשמש. גם שתייה של כמויות מים גדולות ושימוש במסכות להוספת לחות יכולים לעזור.

ג. פעולות נכונות של צביעה והחלקה – מומלץ לבצע צביעה או החלקה של השיער רק דרך מכוני טיפוח מקצועיים. החלקה על בסיס קבוע צריכה להתבצע לאחר מריחת תכשיר הגנה, בעוד את הצביעה מתחזקים עם שמפו ומסיכה המתאימים לשיער צבוע.

מה הקשר בין התזונה לבין השיער?

טיפ חיוני נוסף לשמירה על שיער בריא הוא להקפיד על תזונה נכונה. המזון שאנו אוכלים משפיע על מראה השיער וקובע את החוזק והעמידות שלו. כדאי לשלב בתפריט התזונתי היומי פירות וירקות, לאכול דגנים ואגוזים ולא לוותר על דגים ובשר. מזונות מומלצים אחרים הם שקדים, ביצים, שום ולחם מלא.

לסיכום, הקפדה על הפעולות הללו בהחלט יכולה לעזור לשמירה על שיער בריא ויפה.

המאמר נכתב באדיבות: ארז ישראלי – עיצוב שיער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *