השמנת יתר בקרב ילדים, בני נוער או מבוגרים היא תופעה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות בכל העולם המערבי וגם בישראל. השמנת יתר היא לרוב תוצאה של אכילת יתר ובמקרים מסויימים היא קשורה גם למבנה גנטי מסויים. השמנת יתר ידועה גם כתוצאה של הפרעות אכילה מסוגים שונים כאשר הסיבות להפרעות אלה יכולות להיות פסיכולוגיות, חברתיות, תרבותיות או משפחתיות.

מה הבושה?

הבושה שבלהיות שמן קשורה בשני דברים עיקריים:

בשני המקרים מדובר בכדור שלג הרסני. אדם המתבייש בגופו מכניס עצמו לחרדות ואף לדיכאונות, דיכאונות אלה מדרבנים אותו לאכול עוד ועוד וחוזר חלילה. אדם שמרגיש לא מקובל חברתית, בין אם מדובר בתחושה אישית פנימית לחלוטין או תחושה המשודרת לו מן הסביבה, יסבול מאותם סימפטומים של התבודדות, כניסה ויציאה מדיכאונות וכדומה, שיובילו להחמרה בהפרעת האכילה שלו ולהגברת ההשמנה.

הפרעות אכילה והדרך להתמודד עימן

הפרעות אכילה מצריכות טיפול מקצועי. לא כל אחד יכול להתמודד עם הפרעות אלה בעצמו ויש לגשת לקליניקות המתמחות בכך באופן מקצועי. השלב הראשון הוא המודעות לעשות את הצעד החשוב הזה. לאחר שפונה האדם לקליניקה כזו הוא מקבל יחס חם ואוהד והטיפול בו נעשה בשלושה ערוצים: טיפול פסיכולוגי אישי או קבוצתי, הכנת תוכנית תזונה נכונה על ידי דיאטנית מקצועית, תוכנית אימוני כושר אישיים בליווי מדריך אימון אישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *