רפואת העור מזמנת לנו חידושים רבים שאנחנו יכולים להשתמש בהם לצורך טיפולי הצערת עור הפנים כחלק משירותי רפואה אסתטית. למרבה השמחה, טכניקת PRP לפנים מאפשרת לנו להשתמש בכוחו של הגוף לחדש את עצמו ובחלקים מהדם שמיועדים לשיקום רקמות כדי להצעיר את עור הפנים בתהליך הדרגתי ובכך לשפר את מראה העור של כל מטופל שאין לו מניעה רפואית מכך. להלן על הטכניקה המופלאה הזאת שהוכיחה את עצמה אצל אין ספור מטופלים.

הצערת עור הפנים

מה קורה לעור הפנים שלנו?

באופן טבעי, עור הפנים שלנו מכיל חומרים ומנגנוני התחדשות שמייצרים בין היתר קולגן וחומצה היאלורונית והוא דואג לעצמו. בכך הוא שומר על גמישות וחיוניות לאורך זמן ולא זקוק כמעט להתערבות חיצונית אלא רק שמירה על הקיים ותזונה בריאה. אלא שהגיל גורם לדלדול יכולת הייצור ויחד עם אורח החיים המודרני, חשיפה לשמש ולמזהמים כמו אלכוהול ועישון הוא מאבד את מראהו והכושר שלו להשתקם ולבצע התחדשות, rejuvenation. 

איך מטפלים בעור כזה?

יש כמה וכמה שיטות כאלה שנועדו לצורך הצערת עור הפנים, וחלקן חודרניות יותר וחלקן חיצוניות. כמובן שיש לשפר מידית את אורח החיים ולהפסיק להיחשף לגורמים שמסכנים אותו אבל יש גם מזותרפיה שנועדה לצורך שיקום עור הפנים בשיטות כמו הזרקת חומרים מעוררי שיקום וצמיחה של העור. כל זה נועד להשתמש ביכולת הטבעית של העור לעשות את העבודה מבפנים, אבל צריך לעזור לו בהזרקת חומרים טבעיים מעודדים.

למה דווקא PRP לשיקום העור?

טיפול PRP הוא אחת השיטות שמשתמשים בהן במזותרפיה, וכמו טכניקות רבות ברפואה האסתטית הצערת עור הפנים הרוויחה את השיטה הזאת כתוצאה משימוש בה בתחומים אחרים, כמו ריפוי כלי דם. בשיטה זו גילו שכאשר מזריקים לגוף חומרים כמו טסיות דם הוא מתחיל להפעיל את עצמו לצורך שיקום נזקי העור המצטברים עם הזמן, ובכך הוא עושה את העבודה טוב יותר מכל ניתוח. הסיבה היא שמנגנון השיקום של הגוף עצמו אפקטיבי לאורך זמן יותר מכל שיטה.

מהו טיפול PRP?

כאמור, מדובר בטסיות דם ששואבים מגוף המטופל ומחזירים לגופו אחר כך. איך זה עובד? טיסות הדם עובדות עם החלבונים בדם שמשקמים את העור בכך שהם מעודדים אותו ליצור שוב את חומרי הגדילה וההצערה חומצה היאלורונית וקולגן ועוד חומרים שהעור כבר אינו מייצר בעצמו. כך הוא מבצע את שיקום עור הפנים לאט ובהתמדה לאורך זמן. אלה חלבונים טבעיים שהגוף לא דוחה כי הם באו ממנו והוא משתמש בהם כהזנה מחודשת וממריצה.

איך מתבצע טיפול PRP?

תהליך הטיפול מתבצע תחילה בשאיבת דם מהמטופלת והכנסת הדם לצנטריפוגה כדי להפריד בין תוצרי הדם פלזמה וטסיות דם.
לאחר מכן מזריקים את הטסיות לאחר הרדמה מקומית בחומר אלחוש חזק מאוד. תפקיד הטסיות הוא למנוע קרישת דם בעזרת החלבונים שמהם הן עשויות והם חומרי הבנייה החדשים גם לעור העייף שהזדקן. כך נוצרת הצערת עור הפנים כשהטסיות מעודדות את ייצור האלסטין והקולגן מחדש.

כמה עולה טיפול PRP לפנים 

טיפול PRP יעיל ומוכח כטיפול שיקום לעור הפנים שיש לו הצלחות, למרות עלותו הגבוהה וזמן הטיפול הקצר הוא עמיד לאורך חודשים ארוכים.
עם זאת, יש אנשים שאינם יכולים לעבור אותו, במיוחד אם הם נוטלים תרופות מסוימות או סובלים ממחלות עור. בסופו של דבר מדובר בהזרקת דם עצמית ולכן הוא עושה את העבודה בצורה טובה יותר מכל חומר זר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *