הסרת נקודות חן

נקודות חן נקראות כך גם כאשר אין בהן חן כלל וכלל, ולפעמים הצורך בהסרה שלהן הוא צורך בריאותי נטו
כאשר אנחנו שומעים את השם נקודת חן אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בחלקים בגוף שלנו שאכן מצטיינים בחינניות בכל המקרים בהם הם מופיעים. ואולם, ציפיות לחוד ומציאות לחוד – נקודות חן, שידועות גם בתור שומות, הן במקרים רבים מאוד לא חינניות כלל וכלל. נקודת החן, שיכולה להתחיל בתור כתם קטן, עגול ואפילו חינני, יכולה גם להיות בליטה לא סימטרית ולא אסתטית, ויכולה גם להיות בעלת יותר מגוון אחד ובגודל חריג. במרבית המקרים, אמנם, נקודות החן הן חסרות כל סיכון ובמקרה הגרוע הן רק לא אסתטיות ואנחנו רוצים להסיר אותן מסיבה זאת. עם זאת, כאשר נקודת החן (השומה) היא בקוטר של יותר מ-5 מ"מ, כוללת יותר מצבע אחד וצורתה אינה סימטרית, אנחנו מסתכלים כאן על נקודת חן שבהחלט יכולה להיות סרטנית. במצבים שכאלה, הסרת נקודות חן היא לא רק רצויה מבחינה אסתטית, היא הכרחית לחלוטין מבחינה בריאותית. כעת נבין כיצד עושים זאת נכון.

הסרת נקודות חן – בשיטה כירורגית או בשיטה מתקדמת אחרת? יתרונות וחסרונות

• במשך שנים, השיטה שהייתה למעשה היחידה המקובלת של הסרת נקודות חן הייתה שיטה כירורגית של ניתוח לכל דבר. במסגרת ניתוח זה, נחתכה למעשה חתיכת העור שעלייה צמחה נקודת החן החריגה, וכך למעשה הוסרה לחלוטין נקודת החן מהגוף ללא זכר. כיום, ברור לנו שמדובר אמנם בשיטה איכותית שמעלימה לחלוטין את הסיכון, אך גם בשיטה שיש בה חסרונות. חסרונות אלה כוללים בין השאר את הסיכונים הכרוכים בהליכים כירורגיים – הזדמנות, תגובות אלרגניות, צלקות והתאוששות ממושכת. ההליך הכירורגי הזה מתאים עבור מקרים של נקודות גדולות במיוחד ונקבי עור רציניים אותם צריך להסיר. עבור מקרים חמורים פחות, ישנן שיטות איכותיות יותר.
• אחת השיטות האיכותיות יותר לביצוע הסרה של נקודות חן בצורה אלגנטית ואיכותית היא שיטה של צריבה חשמלית. הצריבה החשמלית מתבצעת עם מחט ייעודית וסטרילית שהוכנה ותוכננה במיוחד לשם תהליך צריבת השומות. המחט צורבת את נקודת החן, מטשטשת אותה בצורה כמעט מושלמת ומנטרלת את תפקודה המסכן. החיסרון היחיד בשיטה הזו, מלבד היותה מתאימה עבור מקרים קלים יחסית (ונפוצים הרבה יותר), היא שלא כל קליניקה שמציעה הסרה של נקודות חן מציעה לנו שירות שכזה.

הסרת נקודת חן

במרבית המקרים, לא באמת צריכים הליך כירורגי בשביל להסיר נקודות חן. חפשו קליניקה שמציעה לכם גם אפשרויות אחרות בתחום

אם אנחנו רוצים לבצע הסרת נקודות חן בצורה אלגנטית, עם מינימום סיכון, ללא צלקות וללא סיכונים מיותרים של הליך כירורגי, אנחנו צריכים מרפאה פלסטית איכותית שמציעה לנו שירות צריבה חשמלית של נקודות חן. אמנם לא כל קליניקה מציעה זאת, אך ברגע שנמצא קליניקה איכותית שכזו נוכל לדעת שהגענו למקום הנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *