עיניים כחולות נחשבות למאד מיוחדות ויפות. עיניים כחולות יותר נדירות באופן כללי, ולרוב האנשים בעולם יש עיניים חומות או כהות אחרות. עיניים כחולות נפוצות בצפון אירופה, ובמקומות שבהם חיים יוצאי חברות אלה, ואילו בכל יתר אזורי העולם צבע זה הרבה יותר נדיר. עיניים כחולות נחשבות מאד מיוחדות ויפות, ולכן איפור עיניים כחולות מצריך התייחסות צבעונית מיוחדת.

איפור עיניים כחולות בהירותישנן דרכים רבות לאיפור עיניים כחולות ועיניים בכלל, ואחת הדרכים הנפוצות והמרהיבות ביותר היא על פי שיטת הניגודים. שימוש בצבעים מנוגדים עוזר בהבלטת צבע העיניים, והופך אותן לבעלות מראה מיוחד. לפי תורת הניגודים לכל צבע בטבע יש את הניגוד שלו שמבליט אותו. צבעי היסוד הם: כחול, אדום וצהוב. על ידי ערבוב שני צבעי יסוד מתקבל הניגוד של הצבע השלישי. כלומר: אדום מנוגד לירוק שהוא תוצר של כחול וצהוב, כחול הוא נוגד לכתום שהוא תוצר של צהוב ואדום, ואילו צהוב נוגד סגול שהוא התוצר של אדום וכחול.
כאשר משתמשים בתורת הניגודים לאיפור עיניים מקבלים איפור מוצלח במיוחד, שמבליט את צבע העיניים כמות שהן.

שלבי איפור עיניים כחולות

כמו בכל איפור עיניים מכל צבע יש להקפיד על כמה שלבים, כדי לשוות את המראה הרצוי לעיניים. כמובן שאיפור עיניים ליום יום שונה מאיפור עיניים לערב, והדבר תלוי בעיקר בבחירת הגוונים השונים, והחומרים להדגשת מה שרוצים בכל שעה משעות היום, אבל יש כמה שלבים שתמיד נחוץ לעבור אותם באיפור עיניים והם:

מייק אפ
• צלליות
• עיפרון עיניים
• איי-ליינר
• מסקרה

שלבים אלה נחוצים על מנת להעניק לעיניים את המראה הרצוי והיציב, ויש להקפיד על סדר הדברים ולא לערבב בינהם, שכן כל שלב מוביל לשלב הבא. כאשר מדובר בעיניים כחולות, ואתן מעוניינות להשתמש בתורת הניגודים כפי שתוארה למעלה, עליכן לפעול בדרך הבאה:

צבעים לאיפור עיניים כחולות

הצבע הנגדי לכחול הוא כתום, ולכן צללית בעלת גוון כזה תראה נהדר בעיניים כחולות, ותבליט את הצבע בצורה מרהיבה. אפשר להשתמש גם בגווני זהב שונים, חום, חלודה, ברונזה, נחושת אפרסק, אלמוג וכדומה. למעשה כל צללית בגוון תת כתום תתאים לעיניים כחולות.

לאיפור יומיומי טבעי בעל מראה ניטראלי ניתן להשתמש בגוון חאקי או אפור, קאמל, שמפנייה או לבן, וגם צבעים סגולים יכולים להיראות נהדר עם עיניים כחולות.

התאמת צבעים לעיניים כחולות

כמובן שהתאמת הצבעים לעיניים כחולות תלוייה גם בגוון העור. יש נשים עם עיניים כחולות עמוקות, וגוון עור מאד בהיר, ולאחרות עיניים כחולות בהירות עם גוון עור כהה הרבה יותר. השילובים השונים מצריכים בחירת גווני צבעים, שתהלום לא רק את צבע העיניים אלא גם את הנתונים הנוספים. לאחר שבוחרים את הצבע הרצוי ניתן לטבול אותו בעוד צבעים על פי העדפה האישית. כך ניתן להוסיף לעיניים כחולות גם ורוד קרח, צבע סיגליות, אפורים מסוגים שונים וכדומה.