כל השיטות להלבנת שיניים, מלבד הלבנה ביתית, מוגדרות בתור "עיסוק בריפוי שיניים", ולכן ניתן לבצע אותן רק במרפאה. המשמעות היא שלשיננית ולקוסמטיקאית אסור לבצע הלבנה על הזולת. יחד עם זאת, כיום יש שורה ארוכה של חומרים המשמשים להלבנה ביתית, ולכן אפשר להתייעץ עם מכוני קוסמטיקה לגבי השימוש בהם.

חומרים, תכשירים ואביזרים ומכשור רפואי, המשמשים להלבנה מוגבלים על ידי הרכב וריכוז החומר. חלק מהחומרים מוגבלים גם בשל השיטה בה משתמשים, או במידת הידע הדרוש והסיכון הכרוך בחומר. הדבר החשוב מבחינת המטופלים הוא לבחור היטב את מכון הקוסמטיקה שצפוי לבצע את הטיפול. מעבר לכך, יש לזכור כי מטופל המשלם עבור ההלבנה למכון, והמכון בתורו שוכר את שירותי רופא השיניים, הרי המכון הופך למרפאה של תאגיד וזקוק לרישיון מתאים. מומלץ לברר לגבי תוקף הרישיון הזה, והניסיון של המכון בטיפולי הלבנה.

הלבנת שיניים
הלבנת שיניים

אילו תכשירים מיועדים להלבנה?

להלן הסוגים העיקריים של התכשירים בהם ניתן להשתמש לצורך הלבנת שיניים כטיפול קוסמטי:

א. תכשירים המכילים מי חמצן או קרבמיד פראוקסיד – אלו תכשירים המוגדרים כרפואיים, ולכן רופא שיניים משתמש בהם בתוך המרפאה או המכון. אסור לרופא למסור למטופל את החומר לשימוש אישי מחוץ למרפאה, והנחיה זו גורפת גם לגבי חומרים אחרים המכילים מי חמצן בריכוז העולה על 6%.

ב. תמרוקים – מכוני קוסמטיקה ורופאי שיניים משתמשים בתכשירי הלבנה לשימוש אישי המוגדרים כתמרוק, בהתאם לריכוז החומר הפעיל בהם. על המכון והרופא לקבל רישיון בהתאם לסיווג החומרים ולכללים של משרד הבריאות. אסור לרופא להורות על שימוש בחומר או בתכשיר שלא רשום בהתאם לסיווג.

ג. תכשירים המכילים מי חמצן בריכוז גבוה של 0.1-6.5% – שימוש בתכשירים אלו כשיטה להלבנה דורש היתר מכירה. התכשירים נמכרים על פי הוראה של רופא שיניים או רופא בבית מרקחת בלבד, אין היתר לקוסמטיקאית או שיננית לבצע איתם פעולה על הזולת, והם חלק משיטת הלבנה אישית.

ערכת הלבנה דרך מכון קוסמטיקה

היעילות הגבוהה ביותר של מכוני קוסמטיקה עבור טיפולי הלבנת שיניים באה לידי ביטוי במכירה של ערכות טיפוח. השיטה הנפוצה היא שימוש בשפופרת ג'ל להלבנה טבעית, המבוססת על מסודיום ומנטה. מכשירים אלו נמכרים על ידי מכוני הקוסמטיקה, ומיועדים לשימוש רב פעמי. ערכת ההלבנה מגיעה עם מכשיר קטן הכולל נורת אולטרא סגול, 2 סוללות, סיליקון לשיניים ו-2 שפופרות ג'ל הלבנה וניקוי. יש לצחצח את השיניים היטב טרם תחילת הטיפול, ולשמור על תחזוקה נכונה של הפה והחניכיים לאורך זמן. הערכה היא לשימוש אישי בלבד, ולא ניתן להעביר אותה לאדם אחר.

לסיכום, טיפולי הלבנת שיניים מקצועיים מבוצעים בישראל, אך ורק על ידי רופאי שיניים בעלי רישיון. מי שרוצה ליהנות מטיפולים כאלה במסגרת מכון קוסמטיקה חייב להכיר את מגבלות החוק, אך הוא יכול להיעזר בניסיון של אנשי מקצוע, כדי לרכוש את המכשירים המתאימים למצבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *