איפור הינו מיומנות שנרכשת עם הנסיון, ורבות עוברות הכשרה מקצועית כדי לעבוד כמאפרות מקצועיות. איפור הינה אומנות שיש ללמוד אותה, ויש בנות שמגיעות לדרגת אמנות בתחום מלהיב ויצירתי זה. . כדי לשלוט באמנות זו באופן מקצועי יש ללמוד ולהשתלם, ולרכוש נסיון רב בנוסף לכשרון הטבעי שחייב לזרום דרך כפות הידיים.

לימודי איפור

כיום ישנם בתי ספר רבים המכשירים בנות לעסוק במקצוע מיוחד זה, והרציניים שבינהם מעבירים קורסים מקיפים ברמות שונות לפי מידת ההתפתחות של הלומדות. בקורסים בסיסיים לומדים את יסודות האיפור והאסתטיקה, את השימוש בחומרי איפור ובכלי העבודה של המאפרת, ולומדים את הסגנונות הבסיסיים של אומנות זו.
בקורסים מתקדמים יותר משתלמות הבנות בטכניקות איפור מתקדמות יותר, לומדות איפור מקצועי לקולנוע וטלויזיה, איפור כלות וגם איפור גוף.

מהו איפור גוף?

סוגי איפוראיפור גוף משמש לצרכים שונים החל מאיפור גוף להצגות ומופעים שונים, לנשפי תחפושות ומסיבות של ילדים, לתוכניות טלויזיה וכדומה. איפור גוף וציורי פנים נעשים על ידי צבעי מים או שמן מיוחדים המיועדים לכך, ושיש להם רישיון קוסמטי מיוחד. מוצרי איפור אלה נבדקו והם ידועים כהיפו אלרגיים, ולכן השימוש בהם מומלץ ולא מסוכן לעור. הדבר חשוב מאד כאשר מאפרים את פניהם של ילדים לקראת מסיבות שונות או באירועי יומולדת. איפור זה נעשה עם חומרים מיוחדים, מכיוון שהא נועד להישאר שעות רבות, וגם בתנאים של חום וזיעה.

צבעי המים המשמשים לאיפור גוף וציורי פנים הם נוזליים ונמרחים בשכבה דקה שיורדת בקלות עם מגבונים לחים, מים וסבון. הצבע מתקבע על הפנים, מתייבש לאחר מספר דקות, ונראה טרי ורענן. לעומתם, צבעי השמן המשמשים לאיפור מסוג זה הם למעשה מייקאפים המבוססים על שומן עם פיגמנטים של צבעי יסוד. יש קושי בקיבוע הצבע לעור מכיוון שזה נוטה להימרח עליו, וכשמזיעים הוא "צף" מעל לזיעה. את צבעי השמן ניתן להסיר רק בעזרת מסיר איפור שמנוני ולא בעזרת מים.

איפור גוף וצבעי פנים משמשמים בין היתר ב:
• מסיבות לילדים
• מסיבות פורים
• נשפי מסיכות
• מופעים שונים

איפור גוף וצבעי פנים למסיבות

איפור גוף הפך בשנים האחרונות לאטרקציה מאד מבוקשת במסיבות יום הולדת של ילדים. מזמינים מאפרת מקצועית שמציירת על הילדים ציורים מדליקים על הפנים והגוף, וגם עושה להם קעקועים זמניים עם כלים אלה. גם מסיבות פורים מקבלות התייחסות דומה, בין אם מדובר במסיבות לילדים או במסיבות למבוגרים, מסיבות לארגונים או חברות המארגנות מסיבות לעובדים שלהם וכיוצא באלה.

בנוסף לאיפור גוף במסיבות יש גם נשים הרות שעושות איפור גוף על הבטן שלהן, ומצטלמות עם הציורים המרהיבים לפני הלידה.

בנוסף לאירועים אלה, קיימות גם תחרויות איפור גוף של מאפרות מקצועיות, ורבות מן המאפרות משתתפות בהן, ומפגינות את יכולתן המקצועית והאמנותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *