נשים רבות סובלות מנשירת שיער. יש נשים שסובלות מתופעה זו בחודשים מסוימים של השנה ואילו אחרות חשות כיצד הנפח הופך יורד מדי שנה שחולפת.

 

האם זוהי נשירה?

שיער מתחלף מדי תקופה ולכן חשוב להבין האם מדובר על תופעה נורמאלית של נשירת עד 100 שיערות מדי יום (דבר שנחשב לנורמלי לחלוטין) או שמדובר על תופעה שמוגדרת על ידי מומחים כנשירת שיער. חשוב לדעת שבעת חפיפת שיער גם נשירה של 200 שיערות ואולי קצת יותר נחשבת כתופעה נורמלית. ניתן לזהות בעיה כאשר מבחינים בנשירת מסה של שיערות וזאת טרם שיערות חדשות הספיקו לצמוח במקומן.

 

הסיבות לנשירת שיער

נשירת שיער אצל נשים יכולה להיגרם כתוצאה מבעיות הורמונאליות, סטרס, חוסר בשעות שינה, תזונה לקויה, בעיות בתפקוד של בלוטת התריס, מחלות או טיפולים שפוגעים בשורש השיערה, הריון ולידה וכן נטילת תרופות מסוימות. כאמור, יש סיבות רבות לנשירת שיער אצל נשים והצעד הראשון תמיד יהיה לגשת לאבחון מקצועי אצל רופא וזאת על מנת שיאתר את מקור הבעיה וימליץ על טיפול בנשירת שיער.

 

תמיד דרושה בדיקה

רוב הנשים נכנסות ללחץ כאשר הן מבחינות בנשירה של כמות מסוימת של שיערות מדי יום. באם מדובר על תופעה שנמשכת זמן רב יש לפנות אל רופא וזאת על מנת שישלח את אותה אישה שסובלת מאובדן שיער לבדיקות דם. התוצאה של הבדיקות תכריע במידה רבה האם אכן יש סיבה רפואית לנשירה של השיער. יש נשים רבים שמחליטות "לקחת את המושכות לידן" ורוכשות כל מיני תכשירים המיועדים להאטת קצב הנשירה או עצירה של הנשירה. כאן חשוב להבין שאין טעם להתחיל בטיפול טרם מבינים מה מקור הבעיה ומהי הדרך היעילה ביותר לטפל בה.

 

טיפול בנשירת שיער

כאמור, הצעד הראשון והמחייב יהיה להבין מהו המקור לנשירה וזאת באמצעות בדיקות דם וייעוץ רפואי. בדיקות מקצועיות יובילו למסקנה האם מדובר על נשירה שנובעת מתקופת ההיריון והשינויים ההורמונאליים, מחלה או טיפול מסוים שהאישה עברה וכל שיש לעשות הוא להמתין עד שיצמחו שיערות חדשות על הקרקפת. באם מדובר על בעיה הורמונאלית או בעיות בריאותיות אחרות  יש לקבל את הטיפול התרופתי המתאים ולראות האם הדבר משפיע על מצב הנשירה. בנוסף, פעמים רבות ניתן לטפל במצב של נשירת שיער על ידי שינוי אורח חיים, דבר שיכלול תזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה, פעילות גופנית, הורדת מתחים, טיפול נכון בשיער ושימוש בתכשירים שונים שמיועדים למניעת נשירה של שיער. בהצלחה!

טיפול בנשירת שיער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *