רשתות הקוסמטיקה והפארם מוצפות במגוון ענק של מוצרי קוסמטיקה המטפלים בתופעות גופניות כאלה ואחרות. לצידם בשקט בשקט הולך ופורח לו שוק הקוסמטיקה הטבעית.

חשוב לציין כי השימוש בחומרים טבעיים לצרכי קוסמטיקה החל הרבה לפני השימוש בתחליפים המלאכותיים ואף אלה בדר"כ מושתתים על חומריה ועקרונותיה של הקוסמטיקה הטבעית. בכתבה זו נסקור את יתרונותיה הטבעיים של הקוסמטיקה הטבעית:

מתאימה לעור רגיש– אנשים הסובלים מעור רגיש דואגים לא פעם מגירוי שעלול להופיע לאחר שימוש במוצרי טיפוח. החדשות הטובות הן, שהיום זמינים לנו מוצרים המבוססים על חומרים אורגנים אשר אינם מגרים את העור ועדינים מספיק בכדי לאפשר שימוש יומיומי. כך ניתן להפחית פריחות, גירוי, גרד, פצעונים ואדמומיות.

דוחה את סימני הזמן– קוסמטיקה המבוססת על חומרים טבעיים מכילה בדר"כ גם הגנה מהשמש. עור הפנים הדק רגיש יותר לנזקי השמש ולכן, שימוש במוצרים אורגנים עתירי מינרלים ונוגדי חמצון, כגון ויטמין C,  יגנו מפני נזקים אלו ויסייעו לשמר עור בריא, צעיר ומלא חיות.

פחות תופעות לוואי– מוצרי קוסמטיקה רגילים עשויים להכיל רעלנים מסוגים שונים, מתכות כבדות ופרבנים (=חומרים משמרים). חשיפה ארוכת טווח לרעלנים אלה עשויה לגרום לתופעות לוואי שליליות מאוד כגון שיבוש של המערכת ההורמונלית, אותה הם לעתים מחקים. לעומתם, במוצרי הקוסמטיקה הטבעית ניתן למצוא חומרים משמרים טבעים המיוצרים למשל מזרעי אשכוליות וויטמין E.

 

קוסמטיקה טבעית

 

העור נושם לרווחה– מוצרי קוסמטיקה לעתים סוגרים את הנקבוביות ואינם מאפשרים לעור לנשום. כתוצאה מכך העור הופך לקרקע נוחה לצמיחה של בקטריות וזיהומים אחרים הבאים לידי ביטוי באקנה. מוצרים טבעיים נשטפים בקלות, אינם מצטברים בנקבוביות ומותירים אותן פתוחות ומאווררות.

ישום טבעי זה הכי– יצרנים רבים משתמשים בבישום מלאכותי על מנת לטשטש את ריחם של חלק מהרכיבים במוצריהם. בישום זה עלול להחריף תסמיני אסטמה, סינוסיטיס, בעיות נשימה אחרות ומיגרנות. לעומתם, מוצרים טבעיים מאופיינים בניחוחות עדינים יותר שמקורם בשמנים אתריים, שבניגוד למגביליהם המלאכותיים, הם בעלי השפעה מרגיעה ומרפאה.

גם העור אוכל נכון– כל מה שאנחנו מורחים על העור נספג בו ויש בו בכדי לשבש או לשפר בטווח הארוך את תפקודן של מערכות גוף אחרות. הקוסמטיקה הטבעית מכילה מגוון חומרים המזינים את העור ומספקים לו יותר ממה שהוא צריך, כגון ויטמין E, אגוזים, שמן קוקוס, חמאת קקאו, וכד'. החומרים הטבעיים מפחיתים אלרגיות ומספקים נוגדי חמצון וקולגן (“אנטי אייג'ינג" טבעיים) ומשפרים את האלסטיות של העור. כלל אצבע- "If you can't eat it, don't wear it”

שומרת על בעלי החיים– בזמן שמוצרי הקוסמטיקה לרוב מנוסים באכזריות על בעלי חיים, תעשיות הקוסמטיקה הטבעיות אינן עורכות ניסויים אלה משום שהחומרים עליהם הן מתבססות ידועים כבטוחים לבני האדם.

בטבעי שומרים על הכדור– כאשר משתמשים במוצרים סינטטיים וכימיקלים גם הסביבה מושפעת מכך. המתכות הכבדות (נחושת, עופרת, ארסן, אלומיניום) מגיעות למים, לאוויר ולבתים של כולנו ו"תורמות" לזיהום האוויר, הגדלת החור באוזון ולמחסור במים. כמו גם, נפגעות אוכלוסיות רגישות כגון יערות הגשם וחיות הבר.

לסיכום, הזוהר מקורו בבריאות. בפעם הבאה שאתם בוחרים מוצר קוסמטי נסו לבחור טבעי.

* גם חומרים טבעיים עשויים לעורר רגישות אצל אנשים מסויימים, בדומה לכל מוצר אחר, מומלץ לבדוק מוצרים שחדשים לכם באזור מצומצם תחילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *