הדבר שאני הכי אוהבת לעשות מאז היותי ילדה קטנה הוא להתאפר, אני משקיעה שעות באיפור העיניים, בוחרת את צבע הסומק המתאים, מבליטה את העיניים ונותנת להם את מלוא תשומת הלב, במהלך השנים צברתי ידע וטיפים שונים לאיפור העיניים, איך להתאים את צבע הצללית לצבע העין, מאיפה מתחילים, איזו חברה עדיפה ועוד, קריאה מהנה. 

כשהייתי קטנה תמיד רציתי להתאפר כמו אמא. כשהיא היתה מתארגנת ליציאה מהבית, הייתי יושבת לידה ומתבוננת בה מוקסמת. הדבר שהכי אהבתי היה לראות איך היא מורחת צלליות איפור על העיניים. הצבעים הפסטליים שהיא בחרה בדרך כלל שיוו לה מראה מדהים, "כמו של נסיכה", כך אמרתי לה תמיד. עכשיו, כשאני כבר גדולה, אני אוהבת להתאפר בעצמי, ומה שאני הכי אוהבת זה לשחק עם צבעי הצללית שאני מורחת ולראות איך כל צבע משווה לי מראה אחר. אני כבר יודעת איך למצוא בדיוק את הצבע שמתאים לצבע העיניים ולצבע הבגדים, ואיך למצוא את הצללית האיכותית שגם לא תזיק לעיניים שלי וגם תישאר ברורה לאורך זמן. אז אם אתן עדיין לא בטוחות שאתן יודעות לבחור צללית, הנה לפניכן כמה טיפים שיעזרו לכן מאוד.

צללית איפור עיניים כחולות

איך מורחים צללית?

הדבר הראשון שחשוב לדעת בנושא של איפור עיניים באמצעות צלליות, הוא איך למרוח אותן. הכלל הלא כתוב אומר, שיש להתחיל במשיחת צללית בגוון בהיר על כל שטח העפעף, ולאחר מכן להדגיש את עצם הגבה באמצעות גוון כהה יותר. הגוונים צריכים להיות מאותה משפחה (כדי שלא תיראו כמו ליצן…) ותמיד אפשר למשוח גוון פסטלי בהיר כמו לבן או שמנת, ומעליו למשוח את הגוון הכהה יותר. את הגוונים כדאי, כמובן, לבחור בהתאם לצבע העיניים.

אז איך בוחרים צללית שמתאימה לצבע עיניים?

יש כמה כללים בנושא, שכדאי מאוד לדעת אותם. אמנם, אלה לא כללים מחייבים, אבל הם בהחלט יכולים להוות בסיס מצוין למי שמתחילה להתאפר ורוצה להשיג תוצאות טובות. כשכבר מנוסים יותר, אפשר בהחלט לשחק עם הצבעים ולמצוא התאמות אישיות של גוונים מתאימים. אז הנה לפניכן רשימת ההתאמות:
איפור לעיניים חומות – חום הוא צבע ניטרלי, ולכן רוב הצבעים יתאימו לו. למרות זאת, צבעי כחול, טורקיז וירוק (כהה) הם הגוונים המתאימים לו ביותר.
איפור לעיניים ירוקות – צלליות ממשפחת האדומים: סגול, חום, ורוד וכד'.
איפור לעיניים כחולות – לעיניים כחולות יתאימו צלליות ממשפחת הכתומים: אפרסק, זהב, ברונזה וכד'.

איך יודעים שהצללית איכותית?

צללית איכותית היא לאו דווקא זו היקרה יותר. יש היום הרבה מאוד מותגי איפור זולים יחסית, שגם ביניהם ניתן למצוא מוצרים איכותיים ועמידים. מה שחשוב לבדוק הוא, שכשמורחים את הצללית על גב כף היד הצבע נראה מיד בבירור, ללא צורך במריחת שכבות נוספות. דבר נוסף שחשוב לבחון הוא המרקם של הצללית. אם הוא מחוספס וגרגירי שאינו מאפשר מריחה נוחה – לא מומלץ לרכוש. צללית איכותית צריכה להימרח בקלות ולהשאיר תחושה נעימה על העור.

להתאפר בכיף

אלה היו, על קצה המזלג, מספר טיפים לאיפור שיעזרו לכן לבחור את הצללית המתאימה לכן. אני בטוחה שעכשיו, כשאתן מצוידות בכל מה שחשוב לדעת, תרכשו צלליות איכותיות ועמידות שיספקו לכן מראה זוהר ונהדר. אני, למשל, כבר רצה לחנות לרכוש לי צללית סגולה, שתתאים בול לעיניים הירוקות שלי. אתן באות?

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך שמים מסקרה