מהי רקטוצלה?

רקטוצלה הוא מצב שבו הדופן האחורי של הנרתיק מתרופף וכך פי הטבעת מתחיל לצנוח כלפי מטה. אולי נדמה כי התופעה הזו אינה מסוכנת אלא רק משנה את האנטומיה באזור וגורמת לאי נוחות אך מצב זה יכול לגרום ללא מעט סימנים לא נעימים, כמו למשל עצירות, כאבים בגב התחתון, חוסר יכולת לקיים יחסי מין ללא כאבים או תחושת אי נוחות רצינית וכן הלאה. צניחה של הדופן הקדמי של הנרתיק יכולה לפגוע גם היא באיכות החיים כאשר בשני המקרים מדובר בצניחה הדרגתית.

מה הטיפול ומתי כדאי לעבור אותו?

הטיפול הטוב ביותר למצב זה הוא כמובן ניתוח. רקטוצלה היא מצב לא נעים שלא מאפשר מחייה שגרתית ולכן יש צורף להגיע לרופא ולהתייעץ עמו בהתאם לסימנים. כמובן שאם הבעיה לא מפריע ברמה קשה אז אפשר לשקול אי מעבר של הניתוח אך זה כמעט ולא קורה. יחד עם זאת צריך לזכור כי גם אם הבעיה לא תהיה קשה תחילה, ההידרדרות איטית ומתמשכת בוודאות ולכן כדאי לפתור את הבעיה עוד שהסימנים אינם חמורים.

כיצד מבצעים את הניתוח?             

ניתוח רקטוצלה אינו ניתוח מוכר כל כך וזה יכול להיות משול גדול בדרך לרגיעתה של האישה לפני הניתוח. לכן חשוב מאוד להבין מה מהלכו כאשר ההליך עצמו כולל גם שיקום של הרקמות שנקרעו או נמתחו בגלל ההתרופפות של אזור רגיש זה. במהלך הניתוח פי הטבעת מוחזר למקומות תוך חיזוק הרקמות, ההליך עצמו אינו כירורגי אך הוא מאוד פולשני ולכן יש צורך בהרדמה מקומית. במהלך ההליך מחזקים את הרקמות בשיטות שונות כך שהשרירים יהיו מכווצים יותר, בהתאם לאופי ההרפיה.

כיצד מחלימים מהניתוח?

ההחלמה מניתוח רקטוצלה מתחילה בהשארת טמפון בתוך הנרתיק וזאת כדי להגן על האישה מפני אפשרות לדימום. הטמפון יוצא באותו יום שבו התבצע הניתוח בשעות הערב, או ביום למחרת לפי השעה בה עבר הניתוח. לאחר הניתוח צפויה האישה לסבול מדימום קל, קטן יותר מהמחזור החודשי, למשך כשבוע ימים. בדרך כלל האישה תיקח משככי כאבים כדי לחזור לשגרה ולא להרגיש את הלחץ באזור. יכול להיות שתהיה תחושה של לחץ מוגבר באזור הרקטום אך זה צפוי לעבור אחרי כמה שבועות. כמו כן יש להימנע מקיום יחסי מין למשל 3 שבועות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *