תמיד תהית אם את עושה נכון, אם ככה צריך למרוח את המייקאפ, אם מושכים את מברשת הסומק כלפי מעלה, אם נכון להסתיר פצעונים עם מייק אפ,  או שזה נראה כמו משטח עבודה מטוייח, לפנייך מדריך לאיפור נכון, עם דגש על טעויות נפוצות הנוגעות לרכישת תכשירי קוסמטיקה לא מתאימים או בצורה לא נכונה וכמובן טיפים לעבודה נכונה.

כן, יש דבר כזה איפור נכון ולא נכון

הנה כמה עובדות לא נכונות הנוגעות לאיפור ובעיקר לרכישת פריטי איפור

לא נכון  – לא רק קרמים של חברות מובילות הם קרמים איכותיים, קרם טוב יכול להיות גם זול ושל חברה לא מוכרת, חשוב לבדוק את התגית ולנסות!

לפני שמתחילים להתאפר צריך להכין את עור הפנים ולמרוח קרם פנים וקרם עיניים הכוללים גם קרם הגנה. ככלל, עשו לעצמכן הרגל וטובה ומרחו כל יום קרם עיניים וקרם פנים בבוקר לפני האיפור ובערב לפני השינה. אין צורך להשתמש במותגים, קרמים רגילים יעשו את אותה העבודה.

טיפ – הדרך הטובה לבחור קרם היא לנסות אותו.איפור נכון ומתאים
מייק אפ, פודרה וקונסילר בשביל איפור נכון ומדוייק.

מה לא נכון לעשות ? לא קונים מייק אפ שלא מותאם לצבע העור שלכן, רק משום שהוא זול.


קיימים מיתוסים רבים בקשר למייק אפ וקונסילר, שהם מזיקים לעור, שהם לא תורמים בכלום ועוד ועוד. למעשה, המייק אפ עוזר ליצור מראה אחיד של העור, שעל פי רוב אצל מסתיר בצרה מוצלחת את צומת הטי המבאס שלנו. חשוב לבחור מייק אפ בצורה נכונה ולא תחת תאורת פלורוסנטים. אם המייק אפ בגוון הנכון וכן במרקם המתאים זה יוצר מראה מיוחד של העור ומתאים לאיפור.

מה לא נכון לעשות ? לא קונים קונסילר בהיר מידי.

הקונסילר עוזר לנו להסתיר פגמים בעור כמו פצעונים, נקודות חן או עיגולים מתחת לעיניים. טעות נפוצה היא בחירת קונסילר בהיר, שעשוי לעשות את הפעולה ההפוכה ולחדד את הפגם, לכן בחירת הגוון צריכה להיעשות עם איש מקצוע. לאחר המייק אפ והקונסילר חשוב לשים פודרה, אפשר למצוא היום פודרה בגוון שקוף, שרק מקבע את המייק אפ והקונסילר ואינו מורגש על העור. טיפ – אפשר לוותר על המייק אפ אם השתמשתן בפודרה ולהיפך. כמו כן בחרו בצבעים שיהיו קרובים לגוון של צווארכן.
לשים פס – העיניים כמראה לנשמה

מה לא נכון לעשות  – לא מושחים את העין בעיפרון עיניים בצבע כהה, העפרון מקטין את העין ולא מגדיל!


אייליינר / עיפרון – אחת הטעויות הנפוצות באיפור עיניים הוא שימוש בעיפרון שחור בתוך העין, אשר יוצר אפקט של עין קטנה. אם ברצונכן לאפר את העיניים כדאי לעשות שימוש באיי ליינר, שיוצר מראה של עין גדולה ותחומה יותר, או לחילופין להשתמש בעיפרון לבן בתוך העין. את הקווקוו יש לעשות ביד יציבה ומאומנת, כאשר מותחים את קצה העין ואז מציירים מקצה אחד של הריסים לקצה השני.

טיפ – לא הלך ישר? תקנו בעזרת מקלון לאוזניים טבול בחומר להסרת איפור, וזכרו – התמדה מביאה להצלחה.


צלליות – צלליות באות להשלים את העיפרון והאייליינר לדוגמא ליצירת מראה גבות מורמות ניתן לעשות שימוש בצללית בהירה. אם אתן עושות שימוש בשתי צלליות יש למרוח ראשית את הצללית הבהירה ולאחר מכן את הצללית הכהה.

טיפ – בחרו גוון שמתאים לגוון עורכן ולא לבגדים.

איפור גבות – אם התברכתן בגבות מלאות סטייל ברוק שילדס לא תצטרכו לעשות כלום למעט סידור הגבות. אם הגבות שלכן אינן מלאות תוכלו לעשות שימוש בצללית.

טיפ – בחרו בגוון שדומה לגוון שערכן ליצירת מראה אחיד של הגבה.

מה לא נכון לעשות? לא למרוח שכבות אינסופיות של מסקרה, משיחה אחת  או שתיים של מסקרה איכותית אמורה לעשות את העבודה 


מסקרה – המסקרה נועדה להדגיש את הריסים, אם יש לכן ריסים ארוכים ומלאים, תוכלו לעשות שימוש במסקרה בצבע חום שאינה מעבה. אם אין לכם ריסים מלאים ובהירים חשוב להשתמש במסקרה מעבה, שתיצור מראה משלים ליתר האיפור. זכרו לשים את המסקרה לאחר שכבר איפרתם את יתר העין בעזרת עיפרון / אייליינר וצללית.

טיפ – הסרת גושי מסקרה ניתן לעשות בעזרת מקלון לאוזניים טבול בחומר להסרת איפור.


חוקי הסומק
הסומק תפקידו לתת מעט צבע ללחיים, כך שלא כדאי לוותר עליו. המיקום להנחתו צריך להיות על גבי תפוחי הלחיים, ועל הצבע צריך להיות מתאים לגוון העור וליתר האיפור בכלל. מעט מדי סומק לא יורגש ויותר מדי עלול לתת מראה כבד ומלאכותי, כך ששמרו על איזון.

טיפ – בחרו במברשת גדולה ועשו פרצוף של דג ותכלו לקבל את הקו המנחה להנחת הסומק מליד האוזן ועד קרוב לאף, ניתן לטשטש אם שמתם יותר מדי.

מה לא נכון לעשות – לא רוכשים תוחם בגוון שונה מהאודם.


לפתוח פה
אין ספק שלשפתיים מגיעה גם תשומת לב כמו חלקים אחרים בפנים. ליפ גלוס ואודם בגוון טבעי אידיאליים הן עבור בעלות שפתיים דקות והן עבור שפתיים מלאות. ברצונכן ליצור מראה דרמטי בחרו באודם כהה יותר, אך זכרו שאתם רוצות שיהיה מראה הרמוני עם הצלליות והסומק. צבעי אודם כהים מומלצים רק עבור בעלות שפתיים מלאות יותר כיוון שהן ידגישו אותן. טעות נפוצה – שימוש בתוחם כהה ואודם בהיר, מדוע? כי זה פשוט לא נראה טוב, בחרו בתוחם ואודם באותו הצבע.

טיפ – אם ברצונכם שהאודם יחזיק יותר זמן תוכלו למרוח לאחר האודם פודרה ולאחר מכן לשים עוד שכבת אודם. כמו כן, נשקו מפית כדי להבטיח שלא ימרח לכן אודם על השיניים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם כיצד למרוח מייקאפ